Amicus Kindergarten

Learning to play. Playing to learn. :-)

K1- Growing again…

K1s have been enjoying a lot of activities related to their theme- ANIMALS. They are enjoying discovering the beautiful nature and small animals around them.

アミークス前期も、終わりの日が近くなりましたね。最近のK1の子ども達の様子です🥰ぜひご覧ください💞

Nature Walk

Gardening

Last week we renewed our K1 garden. We decided to plant 4 crops- tomatoes and cucumbers (we want to try again), and eggplants and green peppers. We enjoyed Quiz Time- guessing which plant grows which vegetable. K1s used their 5 senses. It was fun!

先週はK1の畑に、新しく野菜の苗を植えました。さて、なんの野菜の苗でしょうか!植え付ける前に、何の苗なのか形・色・においなどをヒントにクイズを行い、みんなとても興味津々でした。😊

Afterwards we began planting…🌱 Grow plants, grow!!

Phonics

“Learn to play…Play to learn” Learning letters by playing karuta.

Music

“Nabe, nabe…” なーべーなーべー、そーこぬけー♩をペア・大人数でチャレンジしてみました。😊

Activity

現在K1の子ども達は「Animals」について学んでいます。Land animal, Water animal, Flying animal について識別ゲームをしたり、Hide and seek( かくれんぼ)にちなんで、Kinderに隠れている動物カード探しをしました。絵本・歌・動作・ワークシートなどを使って、動物の動き・体の部分(動詞・名詞・形容詞)などについても学んでいるところです。😊

Art

K1s are developing their art skills. Activity #1- how to draw your body and Activity #2 printing with shapes.😊

Drawing my body… 😊

Printing with shapes…😊

Outside play

Bean bag challenge!

K1s have been learning how to juggle using the bean bags. They are working on 3 skill challenges- please ask your child to show you at home.

最近は、お手玉チャレンジに夢中の子がたくさん!レベル1〜レベル3までの技を練習中です。お手玉の寄付ありがとうございました。😊 

Report This Post

No Comments »

❤️𝓚2 𝓞𝓿𝓮𝓻𝓷𝓲𝓰𝓱𝓽 𝓢𝓽𝓪𝔂❤️

待ちに待ったお泊り会!!スケージュールを確認しながら朝の会。


この日の記念に自分の植物を育てることにしました!今後一緒に、成長していけたらと思います♪

ドッジボール大会!優勝はストロベリーチーム!!!

スナックタイムの後はスペシャルゲーム!フォニックスの時間で学んだスペリングゲームを、今日はスペシャルバージョン!リレーをした後に風船を割り、最後には果物や野菜のスペリングゲームをしました♪

ランチタイム!美味しくご飯を食べた後に、自分たちで弁当箱を洗いました。タレントショーとカラオケ大会!みんなを楽しませるため、自分たちで考えて準備をして出し物やカラオケは最高でした!

スペシャルスナックタイム。おいしいスナックを食べながらのムービータイム!たくさんの果物を持ってきてくださりありがとうございました。

おいしいカレーが出来るよう、一生懸命作りました。おかわりもたくさんしました。たくさんの野菜ありがとうございました。

すっかり日も暮れて、特別な夜の幼稚園の始まりです♪キャンプファイヤーを囲んでダンスをしたあとは、待ちに待った花火!打ち上げ花火もあり、大盛り上がりでした!その後ナイトウォークでは、蛍も見つけました!虫を捕まえるためのトラップも仕掛けておきました。

幼稚園に戻ってきて、シャワータイム!そしてストーリーを聞いたら、ベッドタイム★

翌朝、校内をお散歩して、朝ごはん♪みなさんが持ってきてくれた果物もたくさんあり、豪華な朝食になりました♪

みなさんのご協力もあり、久しぶりのお泊り会を無事に、楽しく過ごすことができました!本当にありがとうございました。

Report This Post

No Comments »

K1 Show and Tell (9/11-9/19)

Thank you again for your support for our K1s Mission. The Mission is COMPLETE! All K1s have presented and we learned a lot about the foods they made and how they are good for our bodies. It is encouraging to hear that they are using their S&T sentences to talk about their snack and lunch with one another. We look forward to challenging them more as we get into Term 2!

夏休みに取り組んでもらった植物に関する課題の Show & Tell 、今週で全員の発表を終えることができました。今までに食べたことがない野菜や果物を選び、視覚・触覚・聴覚・嗅覚・味覚を使って調べ、それぞれの分かったことをK1のみんなに共有してくれました。👏✨

発表する際に習った、”I made ~.” “It was ~.” のフレーズを発表する子と一緒に全員でも反復練習していたので、子ども達は英語のフレーズを自分ごとに置き換え、スナックタイムやランチタイムでも “It was yummy!” “It’s sweet.” “It’s sour.” ”It’s bumpy!” などの声が聞こえるようになりました。

大勢の前に出ての発表は緊張したと思いますが、Show & Tell を終えた後はみんな自信がついたかのようにキラキラした笑顔を見せていました。ご家庭での取り組み、ご協力ありがとうございました。🥰💓

Naotora & Yo

Tao & Ema

Kaede & Hako

Haruhiro & Shoma

Makoto & Niko

Shiki

Tomato & Cucumber Group learning

We were happy to see such good results from our pre-summer Group Learning. 夏休み前にK1の子ども達が学習していた”Plants”について、観察結果をアートポスターにしてまとめたものです。

Great job K1 friends!!🥰🙌

Report This Post

No Comments »

𝓚1 𝓗𝓪𝓹𝓹𝔂 𝓖𝓻𝓪𝓷𝓭𝓹𝓪𝓻𝓮𝓷𝓽𝓼 𝓓𝓪𝔂!💗

Last week, K1 friends were working so hard to make the gifts for their grandparents who are Mommy’s parents and Daddy’s parents. We hope you all had a great weekend with your family and that their grandparents like their gifts!🥰

三連休は、おじいちゃん・おばあちゃんと楽しい時間を過ごせたでしょうか。先週K1の子ども達は、いつもお世話になっている大好きなおじいちゃん・おばあちゃんの為に、感謝の気持ちを込めて一生懸命プレゼントを作りました。一つはママのご両親、もう一つはパパのご両親へです。 🥰

Making beads part

Leaf pressing

K1 friends picked some leaves from around Amicus for their grandparents.😘They pressed them into paper clay.

アミークスの校内からおじいちゃん・おばあちゃんをイメージして葉っぱを探し、紙粘土に押し付けて葉っぱの型取りをしました。

Painting

Gifts for grandparents

For the wood art, we recycled the tree from Amicus that fell down in the last big typhoon🌳🌪 K1s are thinking a little about SDGs

ビーズの下にある木の部分は、8月の大きな台風6号の被害で倒れてしまったアミークス校内の木を再利用して作りました。K1の子ども達にとって、このプレゼント作りはとても良い経験になりました。🥰✨

I love you Grandma and Grandpa!!💗

Report This Post

No Comments »

💖𝕂𝟚 🏫Ⓞⓥⓔⓡⓝⓘⓖⓗⓣ ♥ Stay ♥✨

Here are our TEAMS for this special event.

Here’s a glimpse of today’s event. We will update more on our next blog.今日の子どもたちの様子です。次のブログでもっとアップデートをします。

It’s bedtime😴

🌙🌠Goodnight everyone. See you tomorrow☀️😊

Report This Post

No Comments »

K1 Show & Tell (9/4-9/8)

We continue to enjoy hearing about our K1s’ food experiences and how the food they cooked with benefits our bodies. More friends are challenging themselves to eat a variety of different foods. They are learning to present their work to their friends and speaking in a big voice. They are also learning how to ask each other questions. It has been a fun experience so far!

Taiki & Momota

Joshua

Ikki & Yuri

Souta & Kei

Ryo & Masako

Report This Post

No Comments »

K1 Show & Tell

We are really enjoying hearing K1’s Show & Tell now. Last week, 8 K1 friends did great job. They were using key sentences like, “I made ~.” “It was ~.” during their turn. Also everyone is practicing speak English together:)

Emma & Kafu

Len & Senoha

Yuimaru & Ryunosuke

Coco & Momoka

My feelings

Outside play

Report This Post

No Comments »

August Birthday Party

Our birthday celebrants made the cake.

Here is a glimpse of our celebration 🙂

Happy birthday August friends 🙂

Report This Post

No Comments »

K2 Show and Tell

🤩During Summer Break, our K2 friends did a lot of activities or went to many places. They have fun and interesting stories so we thank you dear parents for helping and letting them present their summer break project/memories.
夏休みのミッションにご参加ありがとうございます。夏の思い出を作品にしたり、好きな生き物を工作したり、また、自分の興味あるものを調べて発表したりと、子どもたちにとって、とても刺激のあるShow and Tellになりました。

Our K2 friends used any of these sentences appropriate to their Show and Tell when they presented. 1. This is a _____________. 2. I made a ____________. 3. I went to ____________ with my _____________. After that, they spoke in Japanese to explain further details of their presentation. This activity gave them more confidence to speak in front of everyone and improve their communication skills. We are really happy that we have learned a lot from them. This activity also develop the listening and thinking skills of those who are watching them because they ask questions after each presentation.

Although we are already finished with the Summer Project Show and Tell, if your child went somewhere, made something cool or wants to share anything interesting with us, please don’t hesitate to bring it to school. We will find time to have Show and Tell. 😊

今回のShow and tellを通して子どもたちは、様々な経験をすることができたと思います。英語での説明や(1. This is a _____________. 2. I made a ____________. 3. I went to ____________ with my _____________. )日本語で、作った時の思いや工夫した所などを発表し、周りからたくさんの歓声をもらい、子どもたちは自信がついた様子でした。

今回のミッションは一旦終わりですが、引き続き子どもたちの、興味関心のある作品を紹介する機会を設けてますので(Show and tell)楽しみにしてます😀

👍👍👍🥰 Again, thank you dear parents for your support. GREAT JOB EVERYONE ❤️👏👏👏

Report This Post

No Comments »

K1 We are back!!

We are very happy that K1 friends are back at AMICUS!! Also they were very happy to see their friends after a long time.

We enjoyed doing our K1 NEWS Channel interview program!! “How was your Summer Break?” “What did you do?” “What did you see?” “Where did you go?”

We all wanted to appear on the news, so we had sharing time with all of K1 friends during Art time. Then, we drew about “My summer break memories” in our sketchbooks.

Lunch Time together again!

K1 friends started practice for Family Sports Day!!

Phonics

Also, we started crafting!!

Music

We are learning about onomatopoeia.

Show & Tell

We posted some pictures last time that you couldn’t see, so we will post them again.

Report This Post

No Comments »

Report This Blog