Amicus Kindergarten

Learning to play. Playing to learn. :-)

Theme: Plants

on October 9, 2020

K1 friends have started our OCTOBER THEME which is PLANTS.

It started with our SEPTEMBER THEME which is BUTTERFLY. K1 friends enjoyed the activities and learned more about butterfly.

At the end, everyone thought of providing food for the butterfly so, we decided to plant some flowers. They also made their own planter using pet bottles.

K1では、10月のテーマ「植物」についての活動が始まりました。9月のK1の学習テーマは「蝶」で、子どもたちは蝶についての活動の中で多くのことを学び、楽しむことができました。その活動の最後、子どもたちから「ちょうちょうにごはんをあげたい。」という声が上がったことにより、いくつかの花の種を撒くことを決め、ペットボトルを使った自分だけのオリジナルプランターも作りました。

We are looking forward to take care of our flowers.
They give water to their plants everyday.
Look at that small sprout coming out 🙂

Then, we received banana saplings from Mr. Patterson. Since our K1 friends love banana, they eagerly asked us if they can plant them.

また、ミスターパターソンからバナナの苗をもらいました。バナナが大好きなK1の子どもたちは、バナナを植えたくてたまらない様子でした。

Their motivation and interest heightened even more when they saw new books in K1 classroom Library.

K1絵本コーナーにある、今回のテーマに関連した本の数々が、子どもたちのやる気や興味をさらに引き出すきっかけにもなっています。

These are some of their words while reading books.

Student1: “Wow, I like this flower.”

Student2: “Oh, this is the stinky flower that we heard from Storytime.”

Student3: “Wow, the plant started from a seed then it goes bigger and bigger!”

Student4: “I want to make flowers!”

So, we decided to make a PLANT ART.

It was a challenging but fun activity inclusive of 3 MISSIONS:

本を読んだときに聞こえてきた、子どもたちの会話の一コマです。

子ども1:「あ!このお花好き!」

子ども2:「あ~、ストーリータイムで聞いたけど、これすっごくくさい花なんだって。」

子ども3:「わー!植物って、一つの種からどんどん大きくなっていくんだって!」

子ども4:「お花作りたいなー!」

そこで、アートで植物を作ることを決めました。

子どもたちにとってはチャレンジでもあり、3つのミッションを含む楽しい活動にもなりました。

(1) MATH MISSION: Count the letters of your name. 自分の名前がいくつのアルファベットでできているか数えてみよう。

(2) LITERACY MISSION: Find the letters of your name. 自分の名前の文字を見つけよう。

(3) ART MISSION: Make any plant out of your name. 自分の名前で植物を作ろう。

They need to make their own plant using their own creativity and imagination. Everyone challenged themselves to produce their original work.

自分だけの植物づくりには、子どもたち自身の独創性と、想像力が必要です。みんなそれぞれ、オリジナルの作品作りに挑戦しました。

Some friends present in front and encourage other friends to use different kinds of materials.

何人かの子どもは友だちの前で発表し、そのことは友だちへの刺激になり、様々な材料を使うことへの気付きにも繋がりました。

Generally, it was a challenge for them but they did it well in the end.

子どもたちにとっては一つの挑戦であることでも、最後にはしっかりとやり遂げることができました。

Good job K1 friends. 🙂

Report This Post


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Report This Blog