Thank you parents and guardians for all of your support for our K1s throughout this year. We appreciate you!
We would like to take some time to share a photo review for you so we can see all our amazing K1s learned and accomplished this year. We explored three major themes this year- PLANTS, INSECTS & BUGS and EARTH SAVING. We will post them as a 3-part series. Our Theme Projects were decided on by the students, which greatly motivated them to learn more month by month. Please enjoy and please praise your child for a job well done this year!
Part 3- EARTH SAVERS!「アースセイバー」
For our final Theme Project of K1 we focused on learning about the SDGs- Sustainable Development Goals. Our first Earth Saver challenge was to eat all our lunch every day and not waste precious food. It became our Perori Challenge!
K1での最後の取り組みとして、SDGs(持続可能な開発目標)について学びました。アースセイバー(地球を守る人)としての最初の挑戦は、大切な食べ物を無駄にしないで、毎日お弁当をすべて食べきるということでした。それは後々、「ペロリチャレンジ」と呼ばれるようになりました。
K1s became interested in becoming Earth Savers in more ways all the time. Once they understood the importance of not wasting and of throwing away garbage properly they quickly moved on to thinking about the importance of pick up garbage around them. So we started taking regular walks around AMICUS to pick up garbage to clean up.
K1の子どもたちは、常に様々な方法でアースセイバーになることに興味を持ち始めました。物を無駄にしないことやごみを正しく捨てるということについて理解すると、子どもたちの頭は「身近なごみを拾おう」ということに繋がりました。そこで、日ごろの学内散歩でもゴミ拾いをすることになりました。
Since we had to learn what to do with the garbage we picked up we spent many Activity Time lessons learning about sorting garbage and what happens to our garbage when we throw it away. It was so interesting!
拾ったごみをどうすればいいのか、子どもたちには考える機会が与えられました。そして、ごみを分別することや、自分たちの捨てたごみがその後どうなっていくのかなど、たくさんの活動を通してゴミについて学びました。子どもたちにとって、とても興味深かったようです。
K1s learned to identify and sort “burnable”, “non-burnable”, and “compost” garbage. We were able to use what we learned about garbage in our Kinder Performance Day video as well.
「もやせるごみ」「もやせないごみ」「堆肥になるごみ」があるということを知りました。パフォーマンスビデオを作るにあたり、自分たちの学び生かすことができました。
Because K1s enjoyed being Earth Savers so much they were super motivated to share what they learned with the rest of AMICUS. They thought the best way to teach about SDGs was to make posters and post them around the school for everyone to see. They made groups and decided of what SDG to teach AMICUS. We took a walk to see how effective posters are at teaching information. K1s took photos of interesting posters and thought about how they could make their posters interesting, too.
アースセイバーであること楽しんだK1の子どもたちは自分たちの学んだことを他のアミークスの人たちみんなにシェアすることに意欲を燃やしていました。SDGsについて伝えるのに一番良い方法は、学校のあちらこちらにポスターを貼ってみてもらうことだと考えました。子どもたちはグループを作り、どの項目についてのポスターを作るか、それぞれが決めました。まず、どのようなポスターがより効果的に情報を伝えられるのか、学内を歩きながら見て回りました。興味を持ったポスターの写真を撮り、興味を持ってもらえそうなポスターはどうしたら作れるのかを考えました。
We looked around the school for the best place to post our posters. Then we got Mr. Dakin’s permission to post our posters. K1s were so excited for the whole school to see their hard work.
自分たちのポスターを貼るのに一番いいところはどこか探し、ミスターデイキンからポスター掲示の許可をもらいました。アミークスのみんなに自分たちが頑張ったことを見てもらえるということに、子どもたちはとてもワクワクしていました。
We posted our posters and invited AMICUS to join us on an EARTH SAVER POSTER TREASURE HUNT! All AMICUS had to search for our posters and take pictures of which poster they found. K1s made a commercial to send their message. It was exciting! Parents CAN VIEW this commercial on YouTube and see their great job.
学内にポスターを貼り終え、「アースセイバー ポスター トレジャーハント」に参加してもらえるよう、アミークスのみんなを招待しました。すべてのアミークス園児児童生徒そして教職員に、CMのビデオを送り、ポスターを探して、見つけているところの写真を撮ってもらうようにお願いしました。
保護者の皆様も、子どもたちの作ったCMをぜひご覧ください。
https://www.youtube.com/watch?v=8lcXCb9ZFFg
Again we want to thank you parents for your support of our K1s everyday.
We also want to thank you K1 friends for their efforts throughout this year. You have grown so much this year. Yay! GOOD JOB K1!
Leave a Reply